Søk
Close this search box.

Effektivisering​

Tidsbruk: 25 min

Antall steg: 16

Vanskelighetsgrad: middels

Fag: Naturfag, Samfunnsfag
Klassetrinn: 9. og 10. trinn
Tema: Programmering
Tidsbruk: 25 min

as

Samle energi på avstand

Dette er jo ikke et skytespill, men noen ganger er det fint å kunne samle ressurser på avstand for å samle poeng mer effektivt. I denne økten lærer du hvordan du kan få spillfiguren din til å skyte ut prosjektiler for å samle energi uten å måtte gå helt bort til den. 

Det krever en del koding for å få prosjektilene til å gå i den retningen du ønsker, men for det meste trenger du bare ting du har lært fra før. Du skal bruke en ny blokk i denne økten:

En kodeblokk i MakeCode som bestemmer hva som skjer når du trykker på en av de to knappene på spillkonsollen, knapp A eller B.
Trenger du hjelp til å videreutvikle spillet ditt? Som en del av kodekraft 2.0 tilbyr vi nå hjelp til å videreutvikle spillet ditt sammen med en formidler. Ta kontakt for å bestille formidler og programmer mer!